Tips för dig som är otränad och behöver fuska på gympapasset

Som en del vet (och som en del Såg; ingen glömmer mitt röda ansikte) så var jag på friskis igår.
Jag gick på Medelgympan som man fick ha barn med sig på. Jag tog med mig K 15 (det är ingen satellit jag pratar om, det är barnets första bokstav och sedan ålder på barnet) och S 12.
K 15 har nyss varit sjuk men ville prova på ändå. (OBS! Hon gick dit av egen fri vilja).

I min enfald tänkte jag att det skulle vara lite gympa åt skolgårdshållet. Jag såg framför mig hopprepshoppande glada mammor och rockringsrockande pappor. Och barn som hjulade och gjorde kullerbyttor.

Döm om min förvåning när det visade sig vara värsta jobbigaste gympapasset med afrikansk dans, massa hopp och situps. Jag höll på att kräkas av utmattning.

Gudskelov hade jag ju min nytillfrisknade K15 med mig.
Jag såg på slutet att hon såg matt ut och erbjöd mig genast att sätta mig ner med henne, hämta vatten osv.
Det blev min räddning.
Ajöss hemska sit-upsen och hej hej underbara sit-downsen!

Så, summan av kardemumman:
Ett nytillfrisknat barn kan vara bra att ha med sig om man vill fuska på gympan.
Men se för jisse namn till att barnet känner av sin matthet tidigare under passet än på slutet under stretchövningarna och avslappningen…. Idag är jag helt ledbruten efter att ha missat att tänja ut min otränade kropp.

Min dotter K 15 mår däremot alldeles utmärkt!

20130128-104955.jpg
Inget rockringande på friskispasset.

4 reaktioner på ”Tips för dig som är otränad och behöver fuska på gympapasset

  1. Pingback: Toys Christmas

Kommentera